سوخته وصل

حکم ریختن آب روی دست دیگران برای وضو

 

 

اگر هنگام وضو گرفتن،

شخصی بابطری آب،روی دست شما آب بریزد

وضوی شما هیچ اشکالی پیدا نمیکند....

 

اگر در این زمینه شبهه ای براتون پیش اومد همین الان با دفتر مرجع تقلیدتون تماس بگیرید

و بپرسید....اگه سوالی هم داشتیم در خدمتم.


برنامه موبایل.کتابهای استاد مطهری/سری اول

این مجموعه مخصوص گوشیهای جاواست(البته اگه دیگه باشه همچین گوشی ای)

فقط کافیه کپیش کنید تو گوشیتون.یا بلوتوثش کنید.

برای دانلود هر کدوم از کتابها روی اسمش کلیک بفرمایید.

آشنایی باقرآن1 

آشنایی با قرآن2

آشنایی باقرآن3

آشنایی باقرآن5

آشنایی با قرآن6

آشنایی با قرآن7

آشنایی باقرآن8

انسان کامل

حکمتها واندرزها

 


انسان چقدر به مرگ نزدیک است

انسان چقدر به مرگ نزدیک است ودرعین حال

   چقدر آنرا دور میپندارد و از آن غافل است...

با اینکه میدانیم خواهیم مرد،بلکه هر شب در عوالمی  از برزخ میرویم

که هیچ اختیارش دست ما نیست...(اشاره به آیه42زمر)

بااین همه ،اینگونه از مرگ غافلیم.

                                                          آیت الله بهجت

 


فصل اول.پیدایش شیعه 3/اولین جرقه بحث وبررسی

اولین جرقه بحث و بررسی

 

در یکی از روزهای فصل پائیز بود که سفری به شهر زاهدان داشتم و برای نماز ظهر به مسجد نشسته بودم که یکی از برادران حنفی مذهب که اهل تربت جام-که در انجا(مسجد مکی)مشغول تحصیل علوم دینی بود- نزدم آمد وپرسید :شما اهل کجایید؟گفتم:اهل کردستان.پرسید :آیا شما سنی هستید؟درجواب گفتم:بله ،پیرو امام شافعی هستم.سپس هرکدام خود را معرفی نمودیم .بعد از آن وی مرا به منزل خود دعوت نمود و گفت:وی قبلا برای تبلیغ به کردستان رفته بود به همین خاطر جویای حال تعدادی از علمای اهل سنت کردستان شد و گفت :من اکثر آنها را می شناختم وبه خدمتشان رسیده ام.

من به این برادر دینی گفتم :من مدتیست که درباره مذهب شیعه تحقیق میکنم و دوست دارم با آداب و رسوم و احکامشان اشنا شوم؛طلبه حنفی مذهب گفت:چه شده که این همه ادیان و مذاهب را رها کرده ای ومیخواهی پیرامون شیعه تحقیق کنی؟وقت انسان طلاست ،پس چرا میخواهی آنرا تلف کنی و به جای این تحقیقات بیهوده به تحصیل و عبادت بپرداز؛زیرا بزرگان خودمان (اهل سنت)همه از شیعه تنفر ودوری میکردند،پس ماهم باید پیرو بزرگانمان باشیم.

سپس گفت اگر شیعه حق است چرا در اقلیت هستند؟ وچرا اکثر مسلمانان جهان از مذهب شیعه پیروی نمیکنند؟

من در جواب به او چیزی نگفتم اما برایم این سوال پیش آمد:چرا شیعیان که اقلیت هستند ادعای حقانیت میکنند؟

اما بعداز سه سال تحقیق در جواب این برادر طلبه عزیز وبزرگوار و همچنین بزرگوارانی که چنین ایده ای دارند و محققانی که باچنین مسئله ای روبرو خواهند شد باید بگویم :شناخت حق و باطل،در گرو کمی پیروان یا فزونی آنها نیست.در جهان امروز نسبت مسلمانان به منکران اسلام ،درحدود یک پنجم ویا یک ششم است .واکثر ساکنان خاور دور بت پرستان و گاوپرستان و... هستند وخیلی افراد منکر ماوراء طبیعت هستند .

اکثریت هرگز نشانه حقانیت نیستند وقرآن مجید غالبا اکثریت ها را نکوهش نموده و به ستایش از برخی اقلیتها پرداخته که در اینمورد به عنوان نمونه،به برخی آیات اشاره مینماییم:

وَلَا تَجِدُ أَكْثَرَهُمْ شَاكِرِينَ1

اکثر آنان راسپاس گزار نخواهی یافت.

وَقَلِيلٌ مِنْ عِبَادِيَ الشَّكُورُ 2

و اندکی از بندگان من سپاسگزارند.

بنابراین انسان واقع گرا هیچگاه نباید از اقلیت پیروان ایین خود بهراسد وهمچنین نباید به خاطرکثرت آنان مباهات کند. بلکه باید چراغ عقل خویش را روشن سازد و از نور وفروغ آن بهره مند گردد.

هرفرد مسلمان لازم است این مسئله را از طریق راههای علمی ومنطقی تحلیل نماید.

وَلَا تَقْفُ مَا لَيْسَ لَكَ بِهِ عِلْمٌ3

برچیزی که بر آن علم نداری توقف مکن.

گذشته از این هر چند شیعه از نظر جمعیت به پای اهل تسنن نمیرسد،اما اگر سرشماری و آمار دقیقی صورت گیرد معلوم خواهد شد که شیعیان یک چهارم مسلمانان جهان را تشکیل میدهند و آنان در اکثر مناطق مسلمان نشین دنیا زندگی میکنند، ودر تمام برهه های تاریخ در میان آنان بسیاری از دانشمندان بزرگ و نویسندگان نام آور وصاحبان تصانیف و آثار می زیسته اند.

و شایسته است روشن گردد که پایه گذاران علوم اسلامی نیز غالبا شیعه بوده اند که در میان آنان:

ابوالاسود دئلی (پایه گذار علم نحو)

خلیل ابن احمد(پایه گذار علم عروض)

معاذبن مسلم بن ابی ساره کوفی(پایه گذار علم صرف)

ابوعبدالله محمدبن عمران کاتب خراسانی مرزبانی (یکی از پیشتازان علم بلاغت)

به چشم میخورد.

برای کسب اطلاع از تاریخچه شیعیان«تاریخ الشیعه» را ملاحظه فرمایید.

پس انسان برای شناخت مسائل و حقایق نباید اکثریت را بعنوان یک ملاک در نظر بگیرد،بلکه باید برای حق ،اولویت قائل شود نه برای اکثریت،چرا که اکثریت هیچوقت بجز مواقع نادر،مطابق حق حرکت نکرده است وقرآن میفرماید:

مِنْهُمُ الْمُؤْمِنُونَ وَأَكْثَرُهُمُ الْفَاسِقُونَ4

يَفْتَرُونَ عَلَى اللَّهِ الْكَذِبَ ۖ وَأَكْثَرُهُمْ لَا يَعْقِلُونَ5

وَلَٰكِنَّ أَكْثَرَهُمْ يَجْهَلُونَ6

وَأَكْثَرُهُمُ الْكَافِرُونَ7

بَلْ أَكْثَرُهُمْ لَا يَعْلَمُونَ الْحَقَّ ۖ فَهُمْ مُعْرِضُونَ8

وَأَكْثَرُهُمْ لِلْحَقِّ كَارِهُونَ9

وَمَا كَانَ أَكْثَرُهُمْ مُؤْمِنِينَ10

 


 

1.اعراف؛17

2.سباء؛13

3.الاسراء؛36

4.آل عمران؛110

5.مائده؛103

6.الانعام؛111

7.نحل؛83

8.الانبیاء؛24

9.مومنون؛70

10.شعراء؛67

 

 


آن شمع مراد دل دیوانه من بود

                   گر سوخت مرا جلوه دیدار عجب نیست

                                                                          کان شمع مراد دل دیوانه من بود

 


تدبر در قرآن/آیه64 عنکبوت

دنیا محل سرگرمی

 

وَمَا هَـٰذِهِ الْحَيَاةُ الدُّنْيَا إِلَّا لَهْوٌ وَلَعِبٌ ۚ وَإِنَّ الدَّارَ‌ الْآخِرَ‌ةَ لَهِيَ الْحَيَوَانُ ۚ لَوْ كَانُوا يَعْلَمُونَ ﴿٦٤

 

 

The life of this world is nothing but diversion and play, but the abode of the Hereafter is indeed Life (itself), had they known

 

 

و این زندگی دنیا جز سرگرمی و بازی نیست و بی تردید سرای آخرت، همان زندگی [واقعی و ابدی] است؛ اگر اینان معرفت و دانش داشتند [دنیا را به قیمت از دست دادن آخرت برنمی گزیدند.] (۶۴)


مرا در روزهای خوشی وآسایش یاد کن

 

خداوند به حضرت داوود (ع)وحی فرمود:

 

مرا در روزهای خوشی و آسایش یاد کن

 

،تا من تو را در روزهای گرفتاری وسختی اجابت کنم.

 

بحارالانوار،ج14،ص37

 


فصل اول.پیدایش شیعه2

 

 

تحقیق وشناخت فرقه ناجیه

در گفتگوبا اهل تشیع و تحقیق و بررسی  درباره شیعه که آیا آنها مسلمانند یا نه؟دنیای جدیدی برای من کشف شد ویا بهتربگویم خداوند آن را برویم گشود ،وبا اینکه مخالف و متنفر از آنها بودم،اما این جهان تازه کشف شده برایم اندیشه های نوینی را در برداشت ودر من عشق کنجکاوی وپژوهشگری وتحقیق را برانگیخت تا واقعیتی را که هنگام خواندن روایت منقول از پیامبر(صلی الله علیه واله وسلم)پیوسته مرا به خود مشغول میساخت درک نمایم؛آنجا که فرموده:

«بنی اسرائیل به هفتادو یک گروه و نصارا به هفتادودو گروه تقسیم شدند،وامت من به هفتادوسه فرقه تقسیم میشوند که همه آنها به جز یک فرقه در آتش دوزخ خواهند بود.»1

حال ما با مذاهب گوناگون که هرکدام خود را برحق ودیگری را باطل میدانند،گفتگویی نداریم ،ولی هنگامی که این روایت را میخوانم درشگفتی و بهت وحیرت فرو میروم واین شگفتی و حیرت زدگی من ،نه به خاطر روایت است؛بلکه تعجبم از مسلمانان است که این روایت را میخوانند ودرسخنرانیهای خود آن را تکرار میکنند وباخاطری آرام و بی دغدغه وبدون تحلیل وبررسی در معنای آن از کنار آن میگذرند،بدون اینکه بتوانند گروه برحق را از گروههای گمراه  بازشناسند.

تعجب آور است که هر گروه و دسته ای مدعی است که تنها خودش برحق است ،درحالیکه در ذیل روایت آمده که:صحابه پرسیدند ،آنها(اهل نجات)کدامند؟فرمود:«آن راهی که من ویارانم برآن هستیم».آیا گروه یا دسته ای هست که خود را متمسک به به کتاب وسنت نداند؟وآیا گروهی هست که  ادعایی غیرازاین داشته باشد؟اگر این معنا از جنابان(امام ابوحنیفه)یا(امام مالک)یا(امام شافعی)یا (امام احمد حنبل)پرسیده شود ،آیا هیچ کدام از آنها ادعایی غیر از ادعای تمسک به قرآن و سنت واقعی پیامبردارند؟

بنابراین مذاهب اربعه اهل تسنن واگر فرقه شیعه را هم در کنار آنها بگذاریم که (شیعه)مدعی تمسک به قرآن و سنت صحیح پیامبر که از اهل بیت عصمت و طهارت نقل شده است  میباشند وبه گفته آنان ،اهل خانه به آنچه در خانه هست آگاهترند ،پس آیا امکان دارد همه آنها آنطور که ادعا میکنند برحق باشند؟واین غیر ممکن است ؛زیرا روایت ،عکس این معنا را میرساند،مگر اینکه بگوییم روایت،جعلی ودروغ است و این درست نیست چون این روایت از طریق شیعه وسنی متواتر است یا اینکه گفته شود این روایت معنی ومفهومی ندارد ؟واین محال است که رسول خدا(صلی الله علیه واله وسلم)چیزی را بفرمایند و معنی و مفهومی نداشته باشد و طبق ایه:وَمَا يَنطِقُ عَنِ الْهَوَىٰ ﴿٣ إِنْ هُوَ إِلَّا وَحْيٌ يُوحَىٰ ﴿٤2

او کسی است که از روی هوای نفس سخن نمیگوید به جز از طریق وحی ،وهمه روایات آن حضرت حکمت و اندرز است.بنابراین راهی نداریم جز اینکه بگوییم واقرار کنیم که یک فرقه برحق ودیگر فرقه ها باطلند و روایت ،همانطور که باعث حیرت و شگفتی انسان میشود ،همان طور کسی را که طالب هدایت است به بررسی و تحقیق برمی انگیزد به همین جهت بود که بعداز ملاقات و دیدار با شیعیان،در من تردید بوجود امد که چه کسی میداند  شاید حق با آنهاست!

چرامن تحقیق و بررسی نکنم؟با اینکه اسلام در قران وسنت مراموظف نموده که بابررسی وتحقیق ومقایسه ،به واقعیت برسم.همانطور که خالق سبحان در سوره عنکبوت آیه69میفرماید:

 "کسانی که در راه ما بکوشند،راه خود را به آنان مینمایانیم براستی خدا با نیکوکاران است."

ودرسوره زمر آیه18آمده:

 "آنان که سخن را میشنوند و بهترین آن را پیروی میکنند،آنان هستندکه خداوند آنها را راهنمایی کرده و آنان خردمندانند".

پس فرقه ناجیه فرقه ایست که پیروان آن تمسک به عترت ودارای ولایت هستند ،و ازحیث عمل وعلم سالک مسلک آنها میباشند و اعتقادات دینی وشرعی خود  را از اهل بیت اخذ نموده باشند.


1)سنن دارمی ،ج2،ص241،باب افتراق هذه الامه/سنن ابن ماجه ،ج2،ص1322،ح3992،باب افتراق الامم/سنن ترمذی ،ج4،ص135،باب افتراق هذه الامه،ح 2779.

2)3و4 نجم

 

 


تدبر در قرآن/آیه139نساء

 

الَّذِينَ يَتَّخِذُونَ الْكَافِرِينَ أَوْلِيَاء مِن دُونِ الْمُؤْمِنِينَ أَيَبْتَغُونَ عِندَهُمُ الْعِزَّةَ فَإِنَّ العِزَّةَ لِلّهِ جَمِيعًا

 

those who take the faithless for allies instead of the faithful. Do they seek honour with them? [If so,] indeed all honour belongs to Allah

 

همانها كه كافران را به جاى مؤمنان، دوست خود انتخاب مى‏كنند. آيا عزت و آبرو نزد آنان مى‏جويند؟ با اينكه همه عزتها از آن خداست؟!

 

(سوره نساء/آیه 139)

 تفسیر آیه 139 سوره نساء:

 

عزت نزد خداست؛ نه دشمنان خدا:این آیه به همه مسلمانان هشدار میدهد که عزت خود را در همه شئون زندگی _ اعم از شئون اقتصادی ،فرهنگی،سیاسی و مانند آن _ در دوستی با دشمنان اسلام نجویند؛ بلکه تکیه گاه خود را ذات پاک خداوند قرار دهند که سرچشمه همه عزتهاست.غیرخدا از دشمنان اسلام ،نه عزتی دارند که به کسی ببخشند و نه اگر می داشتند ،سزاوار اعتماد بودند؛زیرا هر روزی که منافع آنها اقتضا کند،فورا صمیمی ترین متحدان خود را رها میکنند و بسراغ کار خویش میروند که گویی هرگز با هم آشنایی نداشته اند؛حتی در بسیاری از موارد حاضرند دوستان خود را فدا کنند تا به منافع خویش برسند؛چنان که تاریخ معاصر ،شاهد بسیار گویای این واقعیت است.

نمونه.ج4.ص

 


موی سفید مومنان،نور من است

خداوند متعال میفرماید:

 

"موی سفید(پیری)مومنان،نور من است،

من شرم دارم که نورم را به آتشم بسوزانم."

 

فضائل الشیعه/صفحه60


فصل اول.پیدایش شیعه1

مبدا تشیع و تسنن

تشیع خود اسلام راستین است وکلمه شیعه به معنی پیرو،میباشد وبه پیروان حضرت علی (علیه السلام)شیعه میگویند.

بعد از نزول آیه:«و انذر عشیرتک الاقربین»1در یوم الانذار جلسه ای به همین منظور

در میان اقوام خود ترتیب داده بودند.

بعد از عرضه اسلام به آنان بحث جانشینی خودرا مطرح کرده و

حضرت علی علیه السلام را بعنوان جانشین خود معرفی فرمودند ،

و از آنجا مسئله تشیع مصداق پیدا کرده و تعیین شد.

متاسفانه بعداز وفات رسول اکرم (صلی الله علیه واله وسلم)مردم دچار اختلاف شدند ،

البته با عمل بعضی از کسانی که هنگام وفات مانع وصیت آن حضرت شدند ،

زمینه مساعدتری برای این مسئله مهیاشد.

انصار خلافت را حق خود میدانستند و برای تایید عقیده شان دلیل و برهان میتراشیدند.

عده ای از مهاجرین خودشان را برای خلافت از دیگران به جهت انتسابی که به پیامبر داشتند

و از یک قبیله بودند لایقتر دانسته و بالاخره آنان غالب شده وبا ابی بکر ابن ابی قحافه بیعت نمودند

اما دسته سوم بنی هاشم و گروهی از مهاجرین و انصار واصحاب سرشناس پیامبر بودند

که بر عقیده خود در اینکه پیامبر علی را جانشین خود معرفی نموده است

پابرجا ماندند وخلافت را حق علی میدانستند.

آن گروه از اصحاب عبارتند از:سلمان فارسی و ابوذر غفاری و مقداد

و عمار وبراءبن عازب و جمعی دیگر که پیامبر در فضیلت آنان روایات فراوانی بیان فرموده اند.

واینها با ابی بکربن ابی قحافه بیعت نکردند و از علی بن ابی طالب پشتیبانی و طرفداری کردند .

یعقوبی مینویسدکه :گروهی از مهاجران و انصار از بیعت با ابوبکر تخلف نمودند

و به علی بن ابیطالب متمایل شدند.2

عباس بن عبدالله المطلب و فضل بن عباس و زبیربن عوام و خالدبن سعید و

مقداد و سلمان فارسی و ابوذر غفاری و عماربن یاسرو براءبن عازب از جمله آنها بودند.

واینها اولین اشخاصی بودند که بعداز وفات پیامبر اکرم ،تشیع و پیروی خودرا

نسبت به حضرت علی نشان دادند ونام شیعه بر آنها نهاده شد

اما در واقع اسم شیعه در زمان پیامبر مطرح شد و پیامبر کلمه شیعه

را به پیروان پاک و راستین امام علی اطلاق نمود.

و سعدبن عبدالله اشعری در کتاب خود چنین مینویسد3:

«بعداز وفات پیامبر خدا مسلمانان سه دسته شدند :

گروهی از علی بن ابیطالب طرفداری میکردند و بنام شیعه نامیده شدند .و دسته ای

دیگر به خلافت سعدبن عباده متمایل بودند،و مهاجرین از ابوبکربن ابی قحافه حمایت نمودند.»

پس باید اقرار کرد که در زمان رسول خدا همه مسلمانان در زیر یک پرچم بوده اند

و تحزب و فرقه ،وجودنداشته است.

اما بعداز وفات رسول خدا عده ای بعلت بی توجهی به وصایای

آن رسول گرامی حق را پایمال کرده و وصیت آنحضرت را بجای نیاوردند.


1.شعرا ؛214

2.تاریخ یعقوبی،ج2،ص114(ج2،ص123،جز سقیفه بنی ساعده ،دارصادر بیروت)

3.المقالات والفرق،ص3

 


مشاهده جمال خدا سیرت میکند

 

در مهمانی خدا وقتی صاحبخانه را شناختی

مشاهده جمال او سیرت میکند

ودیگر از غذا میفتی.

بدون غذا سیر وبدون ثروت غنی خواهی بود.

حاج اسماعیل دولابی


شهادت علی(ع) تسلیت باد

بی علی دنیا هم دیگر تاب ماندن ندارد،

 

    چه برسد به من!

 

 

 

دنیایم خراب میشود وقتی تو نیستی...

آقای دلتنگیهای نخلستان کوفه...

وقتی تورا از این دنیا گرفتند ؛

کاش دنیاراهم میگرفتند..................

دنیای بی تو که دنیا نیست،زندان است..

مهربانم ،با آن همه دارایی ،وقتی خودت نان خشکیده میخوردی و درفکر

محرومترینهای کوفه بودی ،کوفیان در فکر محروم کردن یتیمان از مهربانیت بودند..

آقای من ؛میدانم در بهشت هم به فکر محرومان هستی

مگر میشود تو باشی و محرومان کنارت نباشند

...............

یاعلی دلخوشم به مهربانی دل مهربانت


This is not Islam

 

Islam is a religion of love


ترجمه ها

He is said to be free if not religion

Who is Imam Hussein

Islam is a religion of love

This is not Islam


تدبر در قران/آیه21 احزاب

سوره احزاب/آیه 21-

لَقَدْ كَانَ لَكُمْ فِي رَسُولِ اللَّهِ أُسْوَةٌ حَسَنَةٌ لِّمَن كَانَ يَرْجُو اللَّهَ وَالْيَوْمَ الْآخِرَ وَذَكَرَ اللَّهَ كَثِيرًا

 

Verily in the messenger of Allah ye have a good example for him who looketh unto Allah and the last Day,and remembereth Allah much

Al-ahzab/21

 

قطعا براى شما در [اقتدا به] رسول خدا سرمشقى نيكوست براى آن كس كه به خدا و روز بازپسين اميد دارد و خدا را فراوان ياد مى‏كند

(احزاب/آیه 21)

تفسیر این آیه/سرمشق نیکوی مسلمانان:

انتخاب فرستادگان خدا ازمیان انسانها به این خاطر است که آنان سرمشق عملی برای امتها باشند؛چراکه مهم ترین وموثرترین بخش تبلیغ ودعوت انبیا،دعوتهای عملی آنهاست .به همین دلیل،دانشمندان مسلمان ،معصوم بودن را شرط قطعی مقام نبوت دانسته اند و یکی از دلایل آن همین است که آنها باید سرمشق مردم باشند.براستی اگر پیامبر در زندگی ما اسوه باشد،در ایمان و توکل ،در اخلاص وشجاعت ،در نظم ونظافت،ودر زهد و تقوا ،برنامه های زندگی ما بکلی دگرگون خواهد شد و نور و روشنایی سراسر زندگی ما را فرا خواهد گرفت.قران،این اسوه حسنه را کسی میداند که دارای سه ویژگی : امید به خدا،امید به رستاخیز،ویاد فراوان خداوند باشد.درحقیقت ،ایمان به مبدا ومعاد،انگیزه این حرکت است ویادخدا ،تداوم بخش آن؛زیرا بدون شک کسی که قلبش از چنین ایمانی سرشار نباشد،قادر به قدم گذاشتن در جای قدمهای پیامبر نیست ودرادامه این راه نیز اگر پیوسته به یاد خدا نباشد و شیطان را ازخود نراند ،قادر به ادامه الگوبرداری از پیامبر(ص)نخواهدبود.

تفسیرنمونه/ج17/ص243و264


رهبری نه پست است و نه مقام

رهبری نه پست است نه مقام.

بلکه امام جامعه است.

چگونه است که درنماز با اقتدای چند نفر میگوییم امام جماعت!!ا

ما به رهبر جهان اسلام نگوییم امام؟!؟!؟

هر لفظی غیر از امام خامنه ای جفاست به ایشان.


آنگاه شیعه شدم-مقدمه

سلام این مطالب برگرفته از کتاب آنگاه شیعه شدم مرتضی صلواتی است..

محقق این کتاب اهل تسنن و شافعی بودند..  که این کتاب نتیجه سه سال تحقیقاتشون درمورد مذهب تشیعه.

امیدوارم ایشون از اینکه من کتابشون رو درفضای مجازی نشر دادم دلگیر نشن

و بذارن بحساب ادامه رسالتشون تو این راه..

 

خواهشا بدون هیچگونه تعصبی فقط تا پایان این کتاب مارو همراهی کنید و اگر براتون سوال یا ابهامی پیش اومد برید وخودتون هم کمی تحقیق کنید....

 

برای اینکه شایدکل مقدمه  از حوصله افراد خارج باشه فقط چند حدیثی رو از مقدمه کتاب نقل میکنم

پیامبر اسلام (صلی الله علیه وآله وسلم)فرمود:بعد از من امت به هفتادوسه فرقه تقسیم خواهد شد و تنها یک فرقه از آنها اهل نجات خواهد بود.1

 

پیامبر اسلام(صلی الله علیه وآله وسلم):کسی که خداوند بر او منت گذاشته ،معرفت و ولایت اهل بیت (علیهم السلام)مرا به او عنایت کند ،تمام خوبی ها را برای او جمع نموده است.2

 

حاکم در مستدرک نقل میکند،که پیامبر اسلام(صلی الله علیه وآله وسلم)فرمود:به تحقیق که مثل اهل بیتم در میان شما، مانند کشتی نوح (علیه السلام)است،هر کس بر آن سوار شود ،رستگار شده ،هرکس از آن دوری جوید ،غرق وهلاک خواهدشد.3

 

بیش از هفتاد منبع معتبر از اهل تسنن این حدیث را در مورد خلافت بلافصل امام علی(علیه السلام)نقل کرده اند:به درستی که علی از من است ومن هم از اوهستم وامام وسرپرست تمام مومنان بعد از من است4

 

امام شافعی رهبر فرقه ی شافعیه از اهل تسنن میگوید:اگر مرتضی علی (علیه السلام)حقیقت حال وباطن امر خویش را ظاهر سازد،مردم کافر میشوند،زیرا همه به شبه خدایی نزد او به سجده می افتند ،از فضل و منقبت او همین بس که درباره او بعضی شک کرده اند که آیا از خداست یا از خلق؟5


منابع:

1-مستدرک حاکم ،ج1،ص128؛سنن ترمذی ،ج5،ص26؛مسند احمدبن حنبل،ج2،ص332؛سنن ابن ماجه ،کتاب الفتن،ج 2،حدیث 3993.

2-بشاره المصطفی،ص176

3-مستدرک حاکم،ج3،ص151

4-علامه ابن حجرعسقلانی،الاصابه،ج2،ص503؛علامه ابن عساکر ،تاریخ ابن عساکر ،ج12،ص108؛سنن بیهقی ،ج8،ص5؛مسند طیالسی ،ص 829؛علامه ابن اثیر،جامع الاصول ،ج9،ص470؛ترمذی ،سنن ترمذی،ج5،ص591؛حاکم مستدرک ،ج3،ص100؛ابن حبان ،صحیح ابن حبان،حدیث 2203؛علامه کشفی ،مناقب مرتضویه ،ص2174؛علامه بیهقی ،سنن الکبری،ج8،ص 5؛احمدبن حنبل ،مناقب،ج1،ص215و....

5-سراج،محمد ابراهیم،امام علی (علیه السلام)خورشید بی غروب،ص270.

 

 


اگر راست میگویید سوره ای مانند سورههای قرآن بیاورید

کمی درنگ کنیم در آیات23 و24 سوره بقره،اگر منطقش رو فهمیدی فکر کن.

وَإِن كُنتُمْ فِي رَيْبٍ مِّمَّا نَزَّلْنَا عَلَى عَبْدِنَا فَأْتُواْ بِسُورَةٍ مِّن مِّثْلِهِ

وَادْعُواْ شُهَدَاءكُم مِّن دُونِ اللّهِ إِنْ كُنْتُمْ صَادِقِينَ

﴿۲۳﴾

 

و اگر در آنچه بر بنده خود نازل كرده ‏ايم شك داريد پس اگر راست مى‏گوييد

سوره‏ اى مانند آن بياوريد و گواهان خود را غير خدا فرا خوانيد (۲۳)

and if ye are in doubt concerning that wich we reveal unto our

slave (Muhammad),then prodduce a sura or the like thereof,and call your

witnesses beside Allah if ye are truthful.(23

 

فَإِن لَّمْ تَفْعَلُواْ وَلَن تَفْعَلُواْ فَاتَّقُواْ النَّارَ الَّتِي وَقُودُهَا النَّاسُ وَالْحِجَارَةُ أُعِدَّتْ لِلْكَافِرِينَ

﴿۲۴﴾

 

پس اگر نكرديد و هرگز نمى‏توانيد كرد از آن آتشى كه سوختش

مردمان و سنگها هستند و براى كافران آماده شده بپرهيزيد (۲۴)

and if ye do it not and ye can never do it - enguard yourselves against

the fire preapared for disbelievers ,whose fuel is of men and stones

 

 برای خواندن مقاله ای در این باره به ادامه مطلب مراجعه بفرمایید


ادامه مطلب »

بسم الله

الهی به امیدت،برای خودت

کمک کن چیزی باشه که میخوای

بتونم بگم عمرم رو دراین راه صرف کردم

خداجونم میدونی که عاشقتم

عشقمی خدا

دوستت دارم

خدایاشروع کارم در این ماه رمضان رو پربرکت قرار بده

امیدوارم این وب مورد رضایت شما و امام زمانم باشه....

به امید کمک شما

 

بسم الله


Weblog Themes By Pichak

نويسندگان

لینک های مفید

درباره وبلاگ


عمر سالک همه طی شد به تمنای وصال/این ندانست که در ترک تمناست وصال

نام :
وب :
پیام :
2+2=:
(Refresh)

خبرنامه وب سایت:





پرواز تا خدا  shabevasl.loxblog.com